Activity Stream

Activity Stream

  1. _nytra added a topic in Modenas   

    Nak modify ct110
    So nak tanya sikir, moto modenas ct110 ni boleh modify macam mana, yang lepas puspakom lah. Tanya ni sebab ct110 je yang ada sekarang hehe. Minta tolong abam2 pro kat sini. Trimas 
    • 0 replies
    • 546 views
  2. thuha123 added a post in a topic Fruits Link GAME   

    i can't play it
    • 0
  3. Eizul added a topic in Ruang Tamu   

    TOP Pembonceng dan Penunggang







    kalau ada yang lain, kasi kongsi la.. 
    • 0 replies
    • 419 views
  4. Eizul added a topic in Honda   

    Honda R150R
     

    Kuala Lumpur, 13 Jun 2016 - Boon Siew Honda melebarkan sayapnya kerana ia melancarkan RS150R yang bergaya hari ini, memikat golongan urban muda buat kali pertama. The RS150R lama ditunggu-tunggu adalah model pernah sporty yang pertama dalam kategori harga tinggi CUB menawarkan kapasiti enjin 150cc. Ia tidak menghairankan bahawa Boon Siew Honda berbangga untuk mengumumkan bahawa Malaysia merupakan negara ketiga untuk melancarkan model ini di seluruh Oceania ASEAN selepas Indonesia dan Vietnam.
    Menangani orang ramai untuk kali pertama sebagai Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan Boon Siew Honda, Encik Nobuhide Nagata berkata RS150R yang diperkenalkan dalam kategori harga yang lebih tinggi untuk melanjutkan bahagian pasaran. "Dengan memperkenalkan model baru ini, kita akan dapat membuat penambahbaikan dalam bahagian pasaran berbanding tahun lepas." Boon Siew Honda menyasarkan untuk menjual 24,000 unit RS150R dalam tempoh 12 bulan akan datang dengan pelancaran basikal baru ini dan dengan berbuat supaya mengambil langkah pertama ke dalam menuntut kembali tempat No.1 dalam industri permotoran.
    Tahun ini, menurut Encik Shinji Aoyama, Honda Pegawai Operasi Motor dan Pegawai Pengarah Ketua Pegawai Operasi Operasi Motosikal, matlamat Honda menyasarkan untuk mencapai jualan 20 juta unit dan menjangka untuk mengembangkan bahagian pasaran dunia dari 33% kepada 35%. Mengimbas kembali pada 2015, Honda dijual 17 juta unit di seluruh dunia iaitu kira-kira 3 kali lebih daripada syarikat pesaing Honda yang berada di kedudukan No.2 di dunia. Statistik ini terus menggalakkan Boon Siew Honda untuk menjalin ke hadapan untuk mencapai matlamatnya.

    Honda juga bergantung kepada aktiviti perlumbaan untuk menaik taraf spesifikasi basikal dan pengalaman yang diperoleh akan dipindahkan ke pengeluaran besar-besaran. Mr Yoshishige Nomura, Honda R & D Pegawai Urusan dan Pengarah dan Ketua Pegawai Operasi Motosikal R & D Center Honda Racing Corporation Presiden berkata, "Tahun lepas, RC213VS telah dijual di pasaran dan ini adalah satu contoh bagaimana kita melaksanakan pengalaman kami dalam MotoGP ke dalam boleh dijual kami produk. "
    Dalam usaha untuk terus mendekati demografi yang lebih besar itu, pelan Boon Siew Honda dalam perancangan mengambil giliran ke arah bermula "Big Wing" perniagaannya di Malaysia tahun depan juga. "Bagi mengukuhkan rangkaian jualan, kami ingin menyediakan pelanggan matang kami dengan gaya hidup mewah basikal dan impian. Kami telah memenangi No. 1 bahagian pasaran secara berterusan selama 2 tahun di Thailand selepas melaksanakan strategi pemasaran selama 3 tahun, "kata Encik Noriaki Abe, Honda Pegawai Operasi Motor dan Ketua Pegawai Operasi Operasi Serantau (Asia & Oceania).
    Dalam perkembangan pada kategori yang berbeza-beza, pelancaran RS150R yang menjelaskan banyak perkara mengenai apa Boon Siew Honda bercita-cita untuk melakukan untuk pasaran Malaysia di sini pada akhir. RS150R ini menunjukkan usaha bersungguh-sungguh Boon Siew Honda untuk menakluk setiap lingkungan harga selepas pelancaran Gelombang Alpha (Rendah Harga Cub) dan Dash Wave (Tengah Harga Cub). Ini hanya sebahagian kecil untuk Boon Siew Honda kerana ia secara dramatik bersisik dinaikkan pangkat untuk mencapai tanda No.1 dalam industri permotoran.
    Turut hadir pada pelancaran itu untuk menyaksikan Boon Siew Honda berani menjalin hadapan juga Dato 'Sri Tan Hui Jing, Timbalan Pengerusi dan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Boon Siew Honda. Juga sudi menghadiri acara itu Khairul Idham Pawi - Pelumba Moto3 di bawah pasukan Honda ditaja dan yang paling muda dan pertama Asia untuk berada di podium hanya beberapa bulan yang lalu.





    • 0 replies
    • 2,146 views
  5. Eizul added a topic in Ruang Tamu   

    Kuih merbahaya yang pernah anda temui...
    Kuih paling gangster = Lompat Tikam



    Kuih paling sexy = Puteri Mandi



    Kuih paling keji = Taik Itik



    Kuih bajet cute = Cek mek molek



    Kuih untuk awet muda = Seri Muka



    Kuih takut untuk dimakan = NAGAsari



    Kuih paling ***** = doDOL (ini kuih ke?)



    Kuih paling style = Kuih CARA



    Kuih untuk mekap = Tepung Gomak



    Kuih paling alim = Kuih Ketayap



    Kuih berlagu = Qasidah



    Kuih ala hispanic = Kuih Lopez



    Kuih paling lembap = Kuih Siput



    Kuih paling kaya = Jala Emas



    Kuih paling jauh = Kuih Bulan



    Kuih penyakit lelaki kronik = Batang Buruk



    Kuih meletup/pengganas = Kuih Bom



    Kuih suka pukul = Kuih Lompang



    Kuih dalam zoo = Badak Berendam



    Kuih yang dicipta oleh Sam Polis Trafik = Sampreeeeettttt



    Kuih Mami Penang Lip Lap Lip Lap = Kuih Gelang



    Kuih suka pow = Pau



    Kuih kuat cikcur disebalik batu = Cucur Udang
     
    Jika ada yang tidak tersenarai sila la kongsi 
    • 0 replies
    • 251 views
  6. Eizul added a topic in Sembang Umum & Berita   

    Kenali El Nino
    El Nino
    Menurut laman web rasmi Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia),  El Nino adalah Fenomena lautan yang berlaku setiap dua ke tujuh tahun di mana arus laut yang panas akan menggantikan arus laut yang kebiasaannya sejuk di luar pantai barat Peru, Amerika Selatan. Pemanasan lautan ini didapati berlaku di kawasan yang lebih luas meliputi Pasifik tengah dan timur serta mempunyai kaitan dengan peristiwa cuaca luar biasa yang ketara di tempat-tempat tertentu di dunia seperti banjir yang teruk dan kemarau yang berpanjangan. Di Asia Tenggara, Indonesia dan Australia, berlaku keadaan cuaca lebih kering dari normal sementara di Pasifik tengah dan timur berhampiran khatulistiwa kebiasaannya mengalami keadaan lembap.
    Secara lazimnya, El Niño berlaku untuk tempoh 6 hingga 18 bulan. Biasanya ia terbentuk pada pertengahan tahun, berada di kemuncak pada akhir tahun dan menjadi lemah menjelang awal tahun berikutnya. El Niño yang mempunyai keamatan yang sama tidak semestinya menghasilkan corak iklim yang sama.
    diantara kesan atau impak berlakunya El Nino terhadap sesuatu kawasan :-
    Keadaan kering yang luar biasa di Malaysia, Indonesia, Filipina dan utara Australia.Cuaca yang lebih panas dan kering juga berlaku di tenggara Afrika, India dan utara Brazil.Cuaca lebih lembap pula berlaku di sepanjang pantai barat kawasan tropika Amerika Selatan dan pantai teluk di Amerika Utara.Impak  El  Nino  kepada  negara  secara  umumnya  boleh  menyebabkan jumlah  hujan  diterima  akan  berkurangan,  terutamanya  bagi  Sabah  dan Sarawak.  El  Nino  juga  boleh  menyebabkan cuaca  menjadi  lebih  panas dan kering yang seterusnya memudahkan  berlakunya kebakaran hutan yang  boleh menyebabkan kejadian  jerebu  tebal merentasi  sempadan yang  akan  memberi  kesan  terutamanya  terhadap  kesihatan,  aktiviti  luar dan pertanian.
    • 0 replies
    • 429 views
  7. Eizul added a topic in Penambahan Baik   

    Blog untuk KCM
     

    Kepada rider-rider yang ingin menghantar gambar-gambar motosikal sendiri atau club/group untuk kami paparkan di dalam laman web KCM bolehlah email terus ke kapcai.com.my@gmail.com beserta sinopsis.
    • 0 replies
    • 534 views
  8. aeidil added a topic in Jualan Garaj   

    jualan spare part moto
    Salam kawan-kawan 3 barang nak di letgo. Condition baik..block bru pkai sbulan je..
    Block cms seramik
    Cam cms
    Piston
    Harge buka rm 400
    Boleh bincang lagi...whatsapp 0177478546
    • 0 replies
    • 360 views
  9. Eizul added a topic in Sembang Umum & Berita   

    Kini terdapat Motosikal menggunakan udara termampat.
    Udara termampat adalah salah satu cara yang berdaya maju untuk menyimpan tenaga. Kita telah belajar bagaimana untuk menyimpan udara pada tekanan tinggi yang melebihi 10,000 psi untuk aktiviti-aktiviti seperti selam SCUBA tahun yang lalu. Menyelam dengan tangki udara yang mengandungi tenaga mampat penting adalah sesuatu yang rutin bagi para penyelam.

    Berdasarkan ini, menggunakan teknologi ini untuk menyimpan tenaga untuk kenderaan seperti kereta dan motosikal tidak mustahil seperti yang kita sangka.
    Itulah apa yang syarikat ini telah dilakukan dengan membuat motosikal udara termampat.

    Motosikal ini dipanggil O2 pursuit. Menggunakan tenaga boleh diperbaharui seperti solar atau angin dengan membuat kombinasi yang hebat dengan ini.

    O2 Pursuit
    Motosikal ini mampu mencecah 85 km / jam dan pelbagai ketara perjalanan. Pecutan adalah cemerlang sebagai berat badan adalah sangat ringan dengan keluar enjin gas dan bahan api beban tradisional.

    Mungkin ini adalah satu teknologi yang kita akan lihat dalam bilik pameran tidak lama lagi.

    • 0 replies
    • 340 views
  10. Eizul added a post in a topic Lubang kreatif   

    goallll..... terpukau folo je lubang 2.. haha
    • 0
  11. Eizul added a topic in Sembang Umum & Berita   

    Cub Prix: Pasir Gudang Johor (20,21.11.15)

    Masuk PERCUMA!. 
    Last Cub prix tahun ni di litar Pasir gudang Johor... mari beramai2... 



    • 0 replies
    • 502 views
  12. MinIonBEaR added a post in a topic Lubang kreatif   

    cpe xperasan...memang nk msok lubang tu laa...haha
    • 0
  13. Eizul added a post in a topic Lubang kreatif   

    mcm ni bru org prasan.. huhu
     
    • 0
  14. MinIonBEaR added a post in a topic Lubang kreatif   

    Hahaha...rare toolll
    • 0
  15. Eizul added a topic in Ruang Tamu   

    Lubang kreatif
    Sape yang pandai melukis boleh la buat macam ni... 
     



    • 4 replies
    • 407 views
  16. Eizul added an article in Sedikit Perkongsian Ilmu   

    Tips Memandu Motor Apabila Musim Hujan
    Di musim hujan seperti sekarang ini memandu dengan motosikal memerlukan kehati-hatian. Jalan licin akibat terkena air berisiko menyebabkan motor tergelincir. Lalu, apa saja yang harus diperhatikan para biker saat melaju di musim hujan.
    1. Beli peralatan yang tepat
    Kelengkapan memandu sering kali diambil ringan oleh banyak pemotor. Bukan sekadar topi keledar dan jaket sahaja, penggunaan kasut dan sarung tangan yang baik menjadi kemestian.
    Saat ini sudah banyak terdapat sarung tangan dan kasut anti air di pasaran. Tidak masalah sedikit seluk kocek lebih dalam untuk membeli peralatan tersebut. Bagaimanapun kelengkapan keselamatan dan keselamatan menjadi faktor utama. Selain itu, pastikan jaket hujan yang anda miliki selesa untuk dipakai.
    2. Jalan perlahan
    Saat hujan, material debu dan kotoran akan bercampur dengan air, sehingga menyebabkan jalan semakin licin. Pada keadaan ini, tayar dan brek sukar mendapatkan cengkaman. Cara terbaik adalah melambatkan laju kenderaan anda.

    3. Elakkan permukaan licin
    Tayar tidak dapat mencengkam di permukaan air. Permukaan licin lain adalah penanda yang berada di jalan. Saat hujan sebaiknya elakkan melaluinya. Jika terpaksa dilengahkan kenderaan sebelum melaluinya.
    4. Memandu di belakang salah satu tayar kereta
    Jika anda memandu di belakang kereta, pastikan mengambil jarak cukup jauh dan berada di kedudukan salah satu tayar. Sebab, saat kereta di depan brek secara tiba-tiba, akan ada cukup ruang bagi anda untuk dikendalikan, sehingga risiko perlanggaran dapat dikurangkan.
    5. Elakkan multitasking
    Saat hujan, anda perlu memandu lebih berhati-hati. Melakukan aksi secara serentak seperti brek masa belok berisiko tayar jadi tergelincir. Ada baiknya lakukan tindakan secara berturut-turut. Sebagai contoh, tukar gear rendah sebelum membelok, memecut selepas membelok, atau meletakkan brek sebelum membelok.
    • 0 replies
    • 502 views
  17. Eizul added an article in Sedikit Perkongsian Ilmu   

    Kenapa Cakera Brek Berlubang-lubang?
    Cakera brek pada kereta dan motosikal, khususnya yang bejenis sport, dibuat dengan bentuk berlubang-lubang. Bentuk itu punya fungsi yang khusus.
    Lubang pada brek tidak hanya punya satu fungsi, seperti mengurangkan panasnya logam tersebut apabila brek berkali-kali.
    Fungsi lubang ini untuk mengurangkan berat dan memperluaskan penampang pelepasan panas apabila brek. Diameter cakera dan lebar pad menentukan besarnya tenaga brek.

    Bentuk cakera pada setiap motor sudah disesuaikan dengan fungsinya. Kekuatan pengeremannya pun sudah disesuaikan.
    Cakera brek pada motor pun dibuat dari bahan khusus. Tidak hanya besi, tetapi berupa campuran dan satu pelapis lain yang membuatnya punya daya tahan baik.
    Materialnya diperbuat daripada campuran besi dan SUS (semacam tahan karat). Hal ini dipadukan agar cakera kuat dan tidak berkarat.
    • 0 replies
    • 305 views
  18. MinIonBEaR added a post in a topic Cub Prix: Saingan Di Jempol Bakal Jadi Penentu Juara   

    Yeeeaaaahhhhhh
    • 0
  19. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    reserved
    • 0
  20. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    reserved
    • 0
  21. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    reserved
    • 0
  22. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    reserved
    • 0
  23. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    Byron Bay Australia

    • 0
  24. Eizul added a post in a topic ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)   

    update dr brother Hadi Hussein
    KENAPA MENGEMBARA?
    Katakanlah: “Mengembaralah kamu di muka bumi, serta lihatlah bagaimana Allah telah memulakan ciptaan makhluk-makhluk dari asal jadinya; kemudian Allah akan memulakan ciptaan itu semula (pada hari akhirat) dalam bentuk kejadian yang baharu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
    (Al-‘Ankabuut : 20)
    Sabda Rasulullah SAW lagi: “Tiga doa yang sangat mustajab, doa orang yang puasa, doa orang yang dizalimi dan orang yang musafir” (Riwayat Ahmad, Bukhari, Abu Daud dan Tarmidzi)
    Dalam hadis diriwayatkan Abu Daud Rasulullah SAW bersabda: “Berjalanlah pada waktu malam kerana bumi dijadikan lebih pendek pada waktu malam.”
    Allah telah berfirman: “Tidaklah mereka menjelajah di muka bumi, supaya mereka mempunyai hati yang dapat memikirkan atau telinga dapat digunakan untuk mendengar? Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, tetapi yang buta ialah hati dalam dada”. (Surah Al-Hajj, ayat 46)
    Firman Allah yang bermaksud: “Pergilah berjalan (mengembara) di muka bumi kemudian lihatlah bagaimana akibat orang yang mendustakan Allah.” (Surah al-Anam, ayat 11)
    Rasulullah SAW sendiri menyuruh kita mengembara. Semakin jauh kita mengembara, semakin banyak ilmu dan pengalaman dapat dikutip. Seperti kata pepatah, jauh perjalanan luas pengalaman.
    Jadi teman-teman sekalian, ayuh kita mengembara. Islam sendiri menggalakkan umatnya keluar mengembara untuk melihat dunia. Jadi apa lagi alasan yang harus diberi? Kalau duit yang menjadi kekangan, kita mula dahulu dengan tempat-tempat berdekatan dengan kita. Ada rezeki lebih nanti, pergi ke tempat jauh pula. Ingat, perjalanan beribu batu bermula dengan langkah pertama! Sila buang jauh-jauh tanggapan negatif ya 
    • 0
  25. Eizul added a topic in Sembang Umum & Berita   

    ANAK JOHOR IS IN AUSTRALIA (mesti follow)
     
    "Anak Johor Merentas Benua" Ada ke yang belum kenal lagi.. 





     

    • 6 replies
    • 495 views